Attero ziet klanttevredenheid licht stijgen​​​

Woensdag 17 Maart 2021

Onderzoeksbureau Integron heeft in opdracht van Attero in het najaar van 2020 het twee- jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Daaruit blijkt dat de klanttevredenheid licht is gestegen. Klanten geven Attero gemiddeld een 7,9 en dat is een lichte stijging t.o.v. 2018. Uit het onderzoek blijkt dat Attero met name wordt gezien als een betrouwbare organisatie die veiligheid hoog in het vaandel heeft. Ook de klant- en oplossingsgerichtheid van Attero werden hoog gewaardeerd.

Klanten waren het meest te spreken over de medewerkers van Attero. Klantvriendelijkheid van de binnendienst en accountmanagement, bereikbaarheid van de binnendienst maar ook aspecten als meedenken en snel reageren op vragen dragen bij aan een positieve klantbeleving. Op het gebied van klachtafhandeling heeft Attero flinke stappen gezet en dat is duidelijk gewaardeerd door de klanten. De inzet van de afgelopen tijd om de processen verder te verbeteren lijkt dus zijn vruchten te hebben afgeworpen en is nu terug te zien in een hogere waardering.

Verbeterpunten

Uiteraard zijn er ook punten waar klanten graag verdere verbetering op zien. Klanten zouden graag kortere wachttijden voor hun chauffeurs zien. Ook zou de snelheid van klachtafhandeling in hun ogen beter kunnen. En tenslotte zou men graag lagere prijzen zien. In de praktijk valt het niet altijd mee om op deze punten structurele verbeteringen door te voeren. Attero laat weten aan de slag te gaan met de uitkomsten en in 2022 zal opnieuw een klanttevredenheidsonderzoek worden uitgevoerd. Enkele acties die nu al in gang zijn gezet zijn: verbeteren algemene maar ook specifieke informatievoorziening, snellere klachtafhandeling, optimalisatie van de logistieke planning om wachttijden te verminderen. Daarnaast ziet Attero zelf het als verbeterpunt om klanten beter te informeren over innovaties en de wijze van afvalverwerking door middel van Webinars en social media, omdat Attero zelf vindt dat deze aspecten ondergewaardeerd worden.

​We zijn de klanten die de moeite hebben genomen om deel te nemen aan het onderzoek zeer erkentelijk en danken hen dan ook voor alle suggesties.

Op de hoogte blijven

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief! Enkele keren per jaar informeren wij u over de belangrijkste en meest innovatieve ontwikkelingen van onze duurzame afvalverwerking. De nieuwsbrief biedt u praktische informatie, die u van pas kan komen voor een soepel verloop van uw contacten met ons bedrijf.

Mogen we weten waar uw interesse ligt? Dan sturen we u daarvoor de specifieke nieuwsbrief/brieven: