In 2020 gaat Attero opnieuw klant- en leverancierstevredenheid meten

Dinsdag 25 Februari 2020

Eind 2018 heeft Attero in samenwerking met Integron en onderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in de tevredenheid en verwachtingen van klanten en leveranciers. Aan het onderzoek namen 216 klanten en leveranciers online deel (2016: 203). Zij beoordelen Attero met een 7,8. Dat is 0,2 punten hoger dan in 2016. Doel is om over 2020 de benchmark te verslaan (7,84) en op een tevredenheid van 8,0 te komen.

Samenwerking

Klanten en leveranciers zien Attero als een betrouwbare organisatie. Het aandeel klanten en leveranciers dat Attero ziet als een samenwerkingspartner is in 2018 met maar liefst gestegen van 20 procent naar 40 procent. En ook de wens om met Attero als samenwerkingspartner op te trekken is flink gestegen (van 31 procent in 2016 naar 59 procent in 2018). We zijn met de klanten en leveranciers aan het onderzoeken hoe en op welke wijze we daar invulling aan kunnen geven.

Imago

Het imago van Attero is significant verbeterd. Op alle kernwaarden en overige imago-eigenschappen wordt hoger gescoord dan in 2016. Imago-eigenschappen waar je boven de 60% scoort zijn volgens de experts van marktonderzoeksbureau Integron goed geladen.

 

% (geheel) mee eens 2018 2016
Attero staat voor betrouwbaarheid 76% 68%
Attero heeft veiligheid hoog in het vaandel staan 64% 59%
Attero staat voor klantgerichtheid 63% 57%
Attero draagt bij aan een schonere samenleving 63% 55%
Attero stelt zich op als partner in het oplossen van afvalvraagstukken 62% 55%
Attero geeft het goede voorbeeld als het gaat om duurzaam ondernemen 53% 47%
Attero zoekt altijd naar de meest verantwoorde oplossingen voor afvalvraagstukken binnen de mogelijkheden van het moment 53% 48%
Attero staat voor innovativiteit 52% 46%
Attero verbetert continu zijn dienstverlening 40% 36%

 

Conclusie 

Geconcludeerd kan worden dat Attero op de goede weg is. De gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot een hogere tevredenheid.
Verbeterpunten
Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek heeft Attero enkele maatregelen genomen.

  • Verschillende acties om veiligheid nog meer onder de aandacht te brengen bij collega’s, klanten en leveranciers.
  • Beter uitleggen welke innovaties Attero ontwikkelt door bijvoorbeeld het openingsevenement stoomturbine AEC Moerdijk door Minister-President Mark Rutte en het openingsevenement van de Polymeren Recycling Plant door Eerste Vicevoorzitter van de Europese Commissie, de heer Frans Timmermans. Maar ook minisymposia voor klanten en animatiefilmpjes over maatschappelijke relevantie van de innovaties.
  • Verbetering van de klachtafhandeling.
  • Snelle feedback over kwaliteit aangeboden afval. Dit doen we door bijvoorbeeld een app te ontwikkelen voor de Attero acceptant waarin klanten sneller inzicht krijgen aan de hand van foto’s.
  • Verhogen klantgerichtheid met betrekking to het bieden van inzicht in de CO2-impact van Attero’s afvalverwerking.

Hoe verder

Er is veel gebeurd en er is veel veranderd. Dit jaar zal opnieuw een klant- en leverancierstevredenheidsonderzoek plaatsvinden. We zijn benieuwd naar de uitkomsten en hopen op een hoge respons en veel feedback waarmee we weer tot nieuwe verbeterideeën kunnen komen voor een nog betere klantbeleving.

Op de hoogte blijven

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief! Enkele keren per jaar informeren wij u over de belangrijkste en meest innovatieve ontwikkelingen van onze duurzame afvalverwerking. De nieuwsbrief biedt u praktische informatie, die u van pas kan komen voor een soepel verloop van uw contacten met ons bedrijf.

Mogen we weten waar uw interesse ligt? Dan sturen we u daarvoor de specifieke nieuwsbrief/brieven: